Kdo chce dnes v online světě přežít, musí být vidět. Ve výsledcích přirozeného vyhledávání by chtěla být každá firma, společnost co nejvýše. Nástrojů je mnoho, funkčních postupů málo. Kombinovat všechny marketingové možnosti a reklamu k tomu, je pro malou, začínající firmu nereálné. Je to vysoký náklad i pro mnohé střední firmy a společnosti. Pojďme se tedy podívat na to, jak peníze nejprve vydělat prostřednictvím jednoho z nástrojů, kterým je optimalizace stránek pro vyhledávače, abychom pak mohli trochu utrácet za online marketing a reklamu.
Cesta optimalizace webových stránek je cestou, která může mít pozitivních výsledků, bez nutnosti vynakládání významných investic, vyjímaje vašeho vlastního času, kreativity a schopnosti vyhledat, zpracovat a aplikovat do praxe ověřené postupy. Od úvodní myšlenky optimalizovat web, na kterém lze cílit na konkrétní zákazníky, či skupiny obyvatel, kterým byste rádi pomohli formou „bezplatných rad“ k řešení různorodých problémů a to s cílem zvýšení organické (přirozené) návštěvnosti na vašem webu a to k cíli, kterým je zvýšit zisky pro vaši firmu nebo společnosti z poskytovaných služeb a produktů, je náročný proces, za který však nemusíte zaplatit ani floka. Ovšem to za předpokladu, že jste obdarováni schopnostmi, které vám umožní načerpat, zpracovat a především aplikovat SEO optimalizaci do praxe, která je úzce spjata se samotnou tvorbou webu.
V opačném případě byste skutečně měli vynaložit finanční zdroje a ocenit znalosti a schopnosti osob, které výše uvedené prokazatelně dokáží.
Množství času, chuti a trpělivosti jsou předpoklady k tomu, abyste byli schopni dlouhodobě studovat problematiku SEO optimalizace a formou pokusů a omylů v čase, svůj web dovedli na takovou technickou úroveň, abyste splňovali kritéria a požadavky Googlu, Seznamu a jiných vyhledávačů.
V rámci optimalizace pro vyhledávače mi byly přínosné mnohé názory, postupy, poučky a návody, jak správně optimalizovat web. Je však nutné tyto názory čerpat a z praktického hlediska se ihned pokoušet o jejich aplikaci do vlastní technické i obsahové stránky webu.
Mým záměrem v tomto článku je publikovat obsah, který bude užitečný, který bude deklarovat mé znalosti a zkušenosti, které jsem nasbíral, když jsem se začal snažit dostat vlastní web www.cfti.cz na první pozice ve vyhledávačích. Což se mi povedlo, a proto se to může povést i vám.
Technická optimalizace pro vyhledávače je vše na pozadí vašeho webu a "nejde tedy vidět". Obsahová optimalizace pro vyhledávače je vše co "je vidět nebo by vidět mělo být"
Dovolte mi, abych vám osvětlil PŘECEŇOVANÉ postupy při technické SEO optimalizaci. A poskytl vám několik potřebných rad. Technické seo zabere pouze několik málo Kliknutí prostřednictvím webových aplikací, či softwarových aplikací, které vás informují o stavu vašich stránek a navedou vás na cestu pro případné opravy. Bez nutnosti vše sofistikovaně a především nepřehledně aranžovat do technických frází a to za účelem předvést svou genialitu a vytáhnout z Klienta finance, vám níže uvádím postup technické optimalizace webových stránek. Fakta výše potrzují skutečnost, že to dělám dobře.
Vygenerování sitemap A INDEXACE stránek PRO GOOGLE je otázka : 5-ti Kliknutí. Pro vygenerování sitemap je možné použít: URL https://www.xml-sitemaps.com
NOVĚ VYGENEROVANOU SITEMAP nahrajte do kmenového adresáře webu prostřednictvím FTP klienta.
Nebo prostřednictvím webového rozhraní v Google Search Console
Tím je indexace PRO GOOGLE hotova.
INDEXACE PRO SEZNAM je otázkou 2 Kliknutí:
Pro indexaci využívejte URL https://search.seznam.cz/wt/pridej-stranku
KLÍČOVÁ SLOVA „TZV. Klíčovka“ je otázkou : 3 – 7 Kliknutí
1) Relevantní klíčová slova a fráze ve Vašem oboru podnikání Vám může nabídnout Google vždy v sekci Vyhledávací dotazy související s „ Vašim hledaným dotazem ".
2) Software Collabim Vám připraví na Vámi zadaná klíčová slova nebo fráze VELKÉ MNOŽSTVÍ RELEVANTNÍCH alternativ pro další klíčová slova, která použiteje ve svém obsahu.
NEBO
2) Vám software Collabim může vygenerovat celou ANALÝZU klíčových slov
NÁSLEDNĚ SI MŮŽETE PŘEMĚŘIT HLEDANOST KÍČOVÝCH SLOV a to tím způsobem že každé Vámi vybrané klíčové slovo přidáte a přeměříte a tak si určíte priority, které chcete svými obsahovými texty ovlivňovat na Vaší website:
Tím je tzv. „Klíčovka“ více méně hotova a můžete začít sledovat a postupně přidávat další klíčová slova nebo fráze, ale základ je možné vygenerovat během několika málo minut a následně zpracovat dle priorit ve vztahu k měsíční hledanosti vybraných klíčových slov na Googlu a Seznamu.
VYHLEDÁVÁNÍ a OPRAVA CHYB V PROGRAMOVÁNÍ
K tomuto slouží webová aplikace / validátor HTML, který můžete nalézt na URL: https://validator.w3.org/
v PŘÍPADĚ, že Vaše stránka bude bez chyb, zobrazí se:
v PŘÍPADĚ , kdy bude Vaše stránka detekovat chybovost, zobrazí se:
Aplikace Vám vždy identifikuje přesnou chybu v HTML kódu, přesný řádek i sloupec a řešení pro opravu chyby.
OPRAVA NEFUNKČNÍCH ODKAZŮ (INTERNÍCH / EXTERNÍCH )
K Opravě nefunkčních odkazů tzv. „ Broken Links „ na Vašem webu slouží software XENU , který je zdarma ke stažení na URL: http://www.edownload.cz/sw/xenu/
Po instalaci se Vám zobrazí:
VLOŽTE URL VAŠÍ WEB SITE A KLIKNĚTE NA OK
Program vygeneruje, které odkazy jsou funkční a které jsou Broken:
KONTROLA TITLE / H1 / META DATA / CANONICAL URL
Pokud máte možnost investovat určitou měsíční částku za placenou webovou aplikaci, doporučuji používat Content King, který Vám detekuje chybové hlášení a provede Vás opravou.
Pakliže nemáte možnost nebo nechcete, můžete používat webovou aplikaci na URL: https://www.browseo.net/
PO ZADÁNÍ PROHLEDÁVANÉ URL se Vám zobrazí výsledky :
Já osobně Content King nepoužívám a používám výše uvedený browseo ), protože pro služby jako „ hlídání originality, délky titulků nebo meta description „ nebo „ hlídání kanonické verze URL – TO ZNAMENÁ ZAMEZENÍ DUPLICITY WEBOVÝCH STRÁNEK „ je otázkou vlastní svědomitosti každého webmastera / developera. Stačí mít udělaný můstr a ten neopomíjet MĚNIT s každou novou URL
Poučky o tom, jak dlouhé mají být titulky nebo meta description se liší. Takže si vyberte tu svou verzi. Pakliže se řídím určitým rozsahem, tak jeden SW hlásí OK, druhý hlásí chybovost – příliš dlouhý.
ROBOTS.TXT
Pakliže je Váš web obsahový, byla by hloupost zakazovat robotům aby crawlovali Váš web celý. Tudiž soubor robots.txt vytvořet jednoduše v poznámkovém bloku :
DÁLE zvolte Uložit jako...
ZMĚŇTE KÓDÓVÁNÍ DOKUMENTU !!! na UTF-8 !!!! a uložte.
Soubor Robots.txt následně nahrajte do kmenového adresáře Vaší website prostřednictvím FTP klienta.
.HTACCESS - Zabezpečení - Přechod z HTTP na HTTPS a přesměrování
Pokud máte obsahový web, není nikterak zásadní, zda-li Vám v levém horním rohu před vaší URL svítí zabezpečeno nebo nezabezpečeno. Pakliže však o tento krok usilujete, tak v souvislosti s převodem z HTTP na HTTPS je především nutné nechat si vystavit SSL certifikát od kvalifikovaného poskytovatele, či od poskytovatele WebHostingu (pakliže tuto službu nabízí – FORPSI ANO a má k tomu skvělou online podporu ) a následně přesměrovat stránky z http://www.example.cz na https://www.example.cz ,pomocí souboru „ .htaccess „, což lze jednoduše učinit v poznámkovém bloku,kde zadáte:
ZVOLTE ULOŽIT JAKO…
SOUBOR .htaccess následně nahrajte do komenového adresáře Vaší website prostřednictvím FTP klienta.
Pakliže využíváte Google Search Console, je nutné následně vytvořit „Novou službu“ v Google Search Console, pro aktualizaci dat již ze změněného HTTPS, za účelem sledování organické návštěvnosi. A to následovně:
a VYBERTE: